Aventura continuă!

5 iulie 2019

ora 9 45

Prima data când pășesc pe un alt pământ, în afară de cel românesc.

Această zi a fost și cea mai lungă din acest început de tur, distanță totală fiind de 113 km.

Intrat în Bulgaria, am folosit un drum european nu intersecta multe sate, astfel încâr distanța între ele, în Bulgaria este comparativ mai mare față de România.

Încă un alt aspect pe care l-am obersvat în această țară, absența oameniilor din sate ( posibil la orele amiezei să fie prin case ) iar asta mi-a îngreunat și mai mult procurea apei atunci când aveam nevoie.

Primul oraș pe care l-am tranzitat în Bulgaria, loc unde am oprit pentru două zile la Florian și iubita sa Hristina a fost Varna.

Bunicii lui Florian au fost români, așa că el avea ceva informații legate de țara mea. Noapte, am avut posibilitatea să-i prezint lui Florian o mică parte din muzică tradițională românească pe care o avem, și care s-a potrivit foarte bine cu cină pe care o serveam în acel moment.

Deși Balcic este primul oraș din turul meu, pe lângă el doar am trecut așa cum am făcut și cu multe alte sate, pe care nu le-am tranzitat direct.

În Varna, pentru că am avut această posibilitate, am mai rămas o zi, timp suficent cât să mă plimb prin oraș, cu scopul de vizita anumite obiective turisitice iar spre seară pentru prima dată în viață, am fost cu velierul pe mare, alături de prietenii lui Florian și ai Hristinei. Eh, abia acum pot spune că am fost curajos, având în vedere frică mea de apă.

Călătoria mea în Bulgaria a continuat pe malul Mării Negre, spre orașul Burgas, făcând o oprire scurtă la capul Emona pe care din păcate l-am văzut de la mică depărtare deorece, în prezent a fost preluat de armata bulgară, fiind un spațiu privat.

Din păcate drumul spre capul Emona a fost extraordinar de prost, și parcă nu a fost suficient doar asta, am fost nevoit să împing bicicletă de foarte mult ori având în vedere pantele foarte înclinate. Cred că 15/20 km i-am făcut în aprox 5 ore.

Imediat ce am părăsit acel drum, murdar fiind, suprinzator am intrat într-o stațiune luxoasă numită Elenite. Totul se schimbase radical, parcă deoadată și eu devenisem mai important chiar dacă vechiurile obiceiuri nu s-au uitat, mai exact, mi-a scos mâncarea și m-am pus să mănânc în mijlocul stațiunii sub mirarea celor care treceau pe lângă mine.

Distanță toatală parcursă în Bulgaria a fost de aproximativ 320 km pe care am parcurs-o în 5 zile.

Din aceste 5 zile, 3 au fost dormite la prietenii mei de pe Warmshowers, respectiv Couchsurfing, una în camping iar ultima într-o pădure în apropiere de orașul Elhovo.

A fost destul de dificil în acea în noapte deoarece per asamblu, toate nopțile dormite în cort până în acel moment, au fost în spații amenajate.

De furcă mi-a dat terenul, plin de buruieni cu ghimpi. Abia după ce mi-am montat cortul și am încercat să mă fac comod mi-am dat seamă că nu voi reuși. Am fost nevoit sa mut cortul doar pentru pregăti terenul.

Spre noapte, doi câini ai satenilor, s-au gândit că pot să poarte un dialog astfel încât să-mi ruineze somnul. Nu ar fi fost o problemă cu aceste urlete de și le aruncau unul celuilalt, dacă ar fi avut mai mult repect pentru cei obosiți :))

Din fericire, puțin am reușit să adorm, dar destul de greu aflându-mă deja pe teren străin și neavând o anumită siguranță pe care probabil mi-o oferea țară mea.

« 2 of 52 »

Daca găsiți interesant proiectul pe care îl desfășor și doriți să mă sprijiniți, o puteți face accesând butonul donate de mai jos.